Visuel Identitet

En visuel identitet er en vigtig del af din kommunikation. For at opbygge et brand med en stærk markedsposition er din visuelle identitet alfa og omega, da det skal kunne repræsentere og videreformidle din virksomheds egenskaber, værdier og visioner.

Visuel Identitet hos Iternum Digital

Løft dit brand med en overbevisende visuel identitet, der fanger din essens og giver genklang hos dit publikum. Hos Iternum Digital er vi specialiseret i at skabe unikke og sammenhængende visuelle identiteter, der afspejler dit brands værdier og vision. Vi tror på, at en god visuel brandidentitet tager udgangspunkt i den målgruppe, som løsningen henvender sig til. Det skal engagere dine brugere, vække deres interesse og få dem til at interagere, samt bidrage til målrettet konvertering. Vi stræber altid efter den visuelle løsning for at sikre, at du kan differentiere dig på markedet.
Vores team af designere vil arbejde tæt sammen med dig for at udvikle en omfattende visuel strategi, herunder logoer, farveskemaer, typografi og andre visuelle elementer, der sikrer ensartet og effektfuld brandrepræsentation på tværs af alle kanaler.
Lad os hjælpe dig med at gøre et varigt indtryk og skille dig ud i markedet.

En stærk visuel identitet er hjørnestenen i et mindeværdigt brand. Den fortæller din historie uden ord og skaber en øjeblikkelig forbindelse med din målgruppe.

01. Hvad er en visuel identitet?

Din visuelle identitet er det indtryk, du får af din virksomhed, når du skal træffe en beslutning på et splitsekund. Får du en god følelse, bliver du nysgerrig og ønsker at læse videre, klikke rundt i menuen eller på siden, kontakte dem, købe et produkt eller en tjeneste eller downloade en guide?

Ligesom med en Tinder-profil bliver din virksomhed også, i første omgang, bedømt ud fra sit udseende. På blot få sekunder har besøgende allerede besluttet, om du er seriøs, interessant, sjov, (u)betroelig, kedelig eller noget andet, hvorfor det er vigtigt at fange deres opmærksomhed på den måde, din virksomhed ønsker at signalere – og kan stå inde for.

Det er derfor vigtigt at have en synergi mellem et attraktivt udtryk og din visuelle kommunikation.

En bruger/potential kunde er som regel i en fart, og du vil derfor blive bedømt lynhurtigt. De vurderer dig typisk på tre ting.

  1. Troverdighed: Dette afspejles i genkendelse og professionalisme. Derfor bør du have et ensartet udtryk i alt dit materiale, som skal fremstå opdateret og moderne.
  2. Originalitet: Hvis du ligner alle andre, vil dine budskaber drukne. Du skal positivt skille dig ud fra mængden.
  3. Autenticitet: Hvor den visuelle identitet er et værktøj, der fortæller, hvem du er, og kan afspejle din unikke kultur samt måder at løse opgaver på.

Hos Iternum Digital dokumenterer vi din visuelle identitet i en brandguide/designmanual, som er med til at sikre, at din virksomhed har det samme udtryk på tværs af hele paletten.

  1. Logo
  2. Typografi
  3. Farver
  4. Billedstil
  5. Eventuelt et ekstra grafisk element som et visuelt markeringspunkt, også kaldet det 5. element.

Trænger din visuelle identitet til at blive skarpere?

Eller har din virksomhed et nyt forretningsområde, produkt eller service, der skal brandes med en stærk visuel identitet? Book et uforpligtende møde med os, hvor vi kan tage en snak om dine specifikke udfordringer.

Creative Director

Del på sociale medier

Facebook
Twitter
LinkedIn
medarbejderbillede-2024-Thomas_endelig

Et udvalg af vores SoMe cases

Du vil måske også synes om disse services

Du vil måske også synes om disse services

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.