Flyhjælp vandt +600% i YoY trafik og fik en skyhøj placering med 10 søgeord på førstepladsen
Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright, som inddriver flykompensationer i hele Europa.
Flyhjælps mission er at bringe retfærdighed til flyrejsende, og de tager derfor de hårde juridiske slagsmål mod flyselskaberne, så passagererne får deres berettigede kompensation eller erstatning.
Flyhjælp er en af de største på markedet inden for deres område. Hver måned kontaktes de af mellem 4-5.000 passagerer, hvor 98% af sagerne i retten vindes! Flyhjælp arbejder ud fra et “no cure – no pay”-princip, og kunderne skal således kun betale, såfremt sagen vindes.
Indtil videre har Flyhjælp hjulpet knap 300.000 passagerer, og de har indhentet mere end 300 mio. kr. i kompensation til uheldige flyrejsende. Penge, der ellers var gået tabt og røget i lommerne på flyselskaberne i stedet.
Implementere SEO-strategi, der skaber vækst, konverteringer og trafik
Optimering af vigtigste landingssider
Være go-to for viden vedr. flyforsinkelse
Iternum hjalp med:
Awareness, Trafik
SEO, Strategi
SEO MarTech Stack
“Iternum Digital har vist sig at være en sand mester inden for søgemaskineoptimering. Vores samarbejde med dem har ført til en markant forbedring i vores SEO-resultater, hvilket har virket som en katalysator for vores online synlighed.”
– Frederik Hedegaard, CMO, Flyhjælp
Flyhjælps udfordring var, at der er mange store spillere på markedet inden for rejsekompensation, og de ønskede en strategi, der fik deres vigtigste sider helt til tops og dermed var førstevalget blandt Googles brugere. Der blev lagt vægt på, at selvom de naturligvis er interesseret i at få flere sager ind, så skulle en stor del af arbejdet også gå på vidensdeling. For hvad er dine rettigheder egentlig som flypassager, hvis du står overfor et aflyst fly eller en flyforsinkelse? Dette ville Flyhjælp hjælpe brugerne med at få konkrete svar på. Flyhjælp var allerede under Iternum Digitals marketing vinger, herunder med faste månedlige SEO-timer, og satte deres tillid til, at Iternum Digitals kompetente SEO-team kunne skabe endnu større performance med flere timer til rådighed.
Iternum Digital lagde en ny SEO-strategi, som var tilpasset Googles konstante SEO algoritmiske ændringer. Det betød et større fokus på E-E-A-T og ekstra meget kærlighed og flere timer i Flyhjælps vigtigste sider. Arbejdet startede med et kig i Flyhjælps services, der blev efterfulgt af en dybdegående søgeordsanalyse. Tidligere blev der fokuseret meget på den tekniske del af SEO, men denne strategi lagde fokus på content-delen og havde til formål at både vidensdele og konvertere.
Der blev lagt mange kræfter i research fra Iternum Digitals side, hvor der var særligt stor fokus på lovkrav og juridiske regler, så dette kunne videreformidles til passagerer, der søgte netop denne viden på en letforståelig måde, uden at de skulle læse tunge juridiske passager i EU-forordninger.
Gennem et tæt samarbejde med Flyhjælp, blev juraen lettere at forstå, og alt tekst blev tjekket efter i sømmene af uddannede jurister, så indholdet var korrekt. Flyhjælp skulle være go-to for hjælp, når passagererne stod med problemer eller spørgsmål. Der blev anvendt flere programmer og services som del af Iternum Digitals SEO MarTech Stack, der sikrer et gennemarbejdet og grundigt analyseret produkt. Strategien og det store forarbejde blev varetaget af Iternum Digitals Head of SEO, Lars Thrane, der så en uudnyttet mulighed for Flyhjælps organiske vækst. “Efter en periode med middelmådige resultater på baggrund af fokus på omkringliggende søgninger via typiske blogindlæg – a la “top 5 afbudsrejsedestinationer” – valgte vi at omlægge strategien med et nyfundet fokus på de helt primære servicesider, for netop at fremhæve Flyhjælps kerneydelse. Vi testede tesen på en enkelt side, og da den eksploderede over sommerferien, Flyhjælps højsæson, var det klart, at det var sådan vi skulle fortsætte, ” fortæller Lars Thrane, Head of SEO hos Iternum Digital.
Hos Iternum er glade og beærede over at være en del af en så vigtig landsdækkende kampagne, der skal gøre den yngre generation opmærksom på konsekvenserne af ulovlig billeddeling.
Og vi er stolte over de resultater, som kampagnen har opnået som en af de største danske offentlige kampagner på TikTok.
På blot en måned nåede kampagnen 1,8 mio visninger, hvoraf over 112 tusinde brugere så videoen helt til ende.
Engagementet på platformen taler også sit eget sprog med hele 462 delinger og 12,8 tusind likes i løbet af den første måned.
Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,
NAVADAN Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden. For at et tank-
Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter
RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47