Danmarks Nationale Akvarie skaffer flere besøgende med en Google Ads strategi, der virker både over og under overfladen
Den Blå Planet er Danmarks nationale akvarium og er faktisk Nordeuropas største akvarium med over 7 millioner liter vand og 10.000 kvadratmeter bygningsareal. I 2013 skiftede den navn fra Danmarks Akvarium til Den Blå Planet og flyttede fra Charlottenlund til København med udsigt ud til Øresund.
Få flere besøgende
Optimere brugen af eksisterende budget på Google Ads
Rydde op i strukturen og skabe gennemsigtighed
Øge salget af B2B services
Implementere B2B strategi på Google Ads
Iternum hjalp med:
Branding, ROAS
Bing Ads, Google Ads, Remarketing
Google MarTech Stack
Efter Den Blå Planet rykkede til København i 2013 har vi hvert år oplevet nedgang i besøgstallet. 2019 var første år siden 2013 vi oplevede en opgang og rent faktisk tjente penge.
Tue Fredholm.
Like many tourist attractions, The Blue Planet has been challenged by the fact that 80% of their sales take place physically directly on-site, and only very few conversions/ticket sales would come through the webshop on the website. Therefore, they have had a hard time tracking the impact of their marketing efforts to people’s physical actions in combination with their digital actions.
De marketingansvarlige hos Den Blå Planet havde før samarbejdet med Iternum Digital ikke selv nogen viden om Google Ads, og hvordan man bedst muligt optimerer sine annoncer på denne platform.
De var udfordret af, at de arbejdede sammen med et bureau, hvor der ikke var nogen korrespondance. I stedet ønskede man mere dokumenterede resultater på platformen og et bureau, som kunne hjælpe dem med at få flere besøgende gennem Google Ads indenfor det budget, som allerede var til rådighed.
Den klare målsætning med vores samarbejde med den Blå Planet har derfor været at skaffe flere besøgende på Google Ads, samtidig med at vi skulle skabe gennemsigtighed i deres data.
Samarbejdet startede, da Iternum Digital leverede en nøje udarbejdet kreativ og kvantitativ analyse af Den Blå Planets data, som tydeligt viste, hvad der skulle gøres og hvorfor, for at udnytte det årlige budget på Google Ads langt bedre, og dermed øge antallet af besøgende og salget af billetter gennem Google Ads.
“Iternum Digital kontaktede os for at få lov til at lave en analyse af vores data på Google Ads, og selvom vi først var lidt skeptiske, gik vi med til at få præsenteret en analyse. Om end ikke andet ville vi lære noget nyt. Og det må man sige vi gjorde. Iternum Digitals mission er at skabe gennemsigtighed i data og det blev der gjort. ” udtaler Tue Fredholm.
“Det som overbeviste mig om, at Iternum Digital var den korrekte samarbejdspartner til at håndtere vores Google Ads, var deres stringente opbygning af annoncerne. Deres tilgang er baseret på data, og det var afgørende for mig. Analysen gjorde det let for os at tage beslutningen om at vælge Iternum Digital som vores digitale marketing partner på Google Ads. Og vi blev ikke skuffede. ” , fortsætter han.
Da vi havde fået adgang til Den Blå Planets data på Google Ads, kunne vi tydeligt se, at det var masser, vi kunne optimere på og ikke mindst rydde op i for at give Den Blå Planet den ønskede gennemsigtighed i deres data.
Det første, som skulle gøres, var, at der skulle implementeres en granulær struktur på Google Ads annoncerne.
Med en granulær struktur bruger vi ét søgeord pr. annoncegruppe pr. matchtype. Det kan være en omfattende struktur at sætte op, men det tillader os at justere budene på søgeordsniveau. Dermed opnår vi kontrol over ydeevnen på en bedre måde og sikrer kunden det bedst mulige afkast af annonce udgifterne (ROAS).
Men implementering af den nye struktur og budmodel har vi udviklet en strategi på Google Ads for Den Blå Planet, som understøtter deres forretningsmodel, og som kan styres mod det forretningsmål, de har.
Strukturen gør det samtidig muligt at målrette en del af annoncerne mod B2B kunder og derved øge salget af deres B2B services.
Endeligt har den nye tilgang sammen med vores månedlige performance møder skabt den gennemsigtighed i dataen, som Den Blå Planet har manglet.
Efter 3 måneder havde Iternum Digital øget omsætningen fra Google Ads med +23% uden at bruge flere penge end året før. Sådan en stigning havde Den Blå Planet ikke set før fra deres Google Ads data.
“Efter Den Blå Planet rykkede til København i 2013 har vi hvert år oplevet nedgang i besøgstallet. 2019 var første år siden 2013 vi oplevede en opgang og rent faktisk tjente penge. ” udtaler Tue Fredholm.
Fra 2018 til 2019 oplevede Den Blå Planet en i stigning i besøgstallet fra 525.000 besøgende til 545.000. Og selvom denne succes ikke alene kan tilskrives indsatsen på Google Ads, har den nye strategi på Google Ads været en vinder.
“Vi sælger flere billetter i Danmark, men også til udlandet. Derudover har vi en række B2B services, og disse har vi også set en stigning i salget af efter Iternum Digital byggede kampagner direkte til dette i Google Ads. “, fortsætter Tue Fredholm.
Med optimeringen af Den Blå Planets Google Ads struktur, har Google Ads vist sig at være deres bedst performende kanal. På Google Ads betaler de helt ned til en tiendedel for deres konvertering i forhold til deres benchmark.
“Vi har været rigtig tilfredse med samarbejdet. Hos Iternum Digital er der altid adgang og respons, når der er brug for det. Og så fungerer vores månedlige performance møder rigtig godt. ”, afslutter Tue Fredholm.
NAVADAN Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden. For at et tank-
Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter
Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,
RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47