Viral TikTok-kampagne med 1,8 mio. visninger på kun en måned, skal få unge til at stoppe med at dele krænkende billeder.
Det Kriminalpræventive Råd (DKR) er en sammenslutning af brancheforeninger, styrelser og andre, der har en interesse i at forebygge og nedbringe kriminalitet i Danmark.
Rådet har til formål at at fremme trygheden i samfundet ved at forebygge og oplyse om kriminalitet. Det er derfor en af DKRs væsentligste opgaver at bidrage til debatten med fakta og viden og formidle rådgivning til forskellige målgrupper.
I perioden 2018-2028 har DKR blandt andet sat sig for at reducere antallet af unge, der modtager en dom med 63%. Derfor har de skabt kampagnen “Noahs svære valg”, som skal sætte fokus på og oplyse om ulovlig deling af billeder.
Oplyse unge om ulovlig billeddeling
Splittest af platforme
Få maksimal performance både organisk og via annoncering
Best practise TikTok strategi
Få maksimal performance både organisk og via annoncering
Iternum hjalp med:
Awareness
Sociale Medier, Strategi
Facebook, Instagram, TikTok, Youtube
Mediesundhed for børn og unge er et negligeret område. Både privat og offentligt er der generelt mangel på indsigt i de alvorlige problemstillinger en mobiltelefon medbringer i børn og unges liv. Det illustreres på bedste vis i casen i DKRs kampagnefilm, og vi er derfor meget glade for, at kunne hjælpe til med at sprede det vigtige budskab.
– Bjørn Herbst, CEO, Iternum Digital
Det er ulovligt at dele seksuelle og krænkende billeder eller videoer af andre uden deres samtykke. Og selvom det er langt fra normen at dele seksuelle billeder uden samtykke, så viser undersøgelser, at en stor del unge har haft billeddeling inde på livet – enten fordi de selv har modtaget, delt eller fået delt billeder uden samtykke – eller fordi de kender nogle, der har.
Denne tendens vil Det Kriminalpræventive Råd gøre op med med kampagnen “Noahs svære valg”. Kampagnen består af en kortfilm, hvor teenageren Noah til en fest opdager, at hans ven deler et nøgenbillede af hans veninde, og Noah ender nu i et dilemma om, hvorvidt han skal sige det til veninden eller dække over sin ven.
Kortfilmen er skrevet af unge til unge og har til formål at informere unge om konsekvensen ved ulovlig billeddeling. DKR kom til Iternum Digital for at få filmen og dens budskab ud til så mange unge som muligt på kort tid og for et så lille budget som muligt.
Se videoen her.
I fællesskab med DKR blev vi enige om at lave en splittest på tværs af YouTube, TikTok og Facebook/Instagram i en uge for at finde det bedste medie til formålet målt på eksponeringer/rækkevidde og CPM priser.
Resultatet af testen var tydelig. TikTok outperformede de andre medier med længder. For et meget lille budget fik vi på kort tid et kæmpe reach og også engagementet fra den målrettede målgruppe var ganske overvældende.
Derfor allokerede vi resten af ressourcerne til TikTok og fokuserede indsatsen på en ny strategi for eksekveringen på platformen. Vi fik videoen klippet om i flere længder og versioner, hvor budskabet blev præsenteret på forskellige måder, hvilket gav kampagnen nyt liv. Selvom DKR var helt nye på mediet fik videoerne hurtigt luft under vingerne nåede imponerende langt ud alene ved hjælp af organisk reach.
Hos Iternum er glade og beærede over at være en del af en så vigtig landsdækkende kampagne, der skal gøre den yngre generation opmærksom på konsekvenserne af ulovlig billeddeling.
Og vi er stolte over de resultater, som kampagnen har opnået som en af de største danske offentlige kampagner på TikTok.
På blot en måned nåede kampagnen 1,8 mio visninger, hvoraf over 112 tusinde brugere så videoen helt til ende.
Engagementet på platformen taler også sit eget sprog med hele 462 delinger og 12,8 tusind likes i løbet af den første måned.
Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter
Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,
RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er
NAVADAN Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden. For at et tank-
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47