DKR skaber kampagne mod ulovlig billeddeling

Viral TikTok-kampagne med 1,8 mio. visninger på kun en måned, skal få unge til at stoppe med at dele krænkende billeder.

Det kriminalpræventive råd

Det Kriminalpræventive Råd (DKR) er en sammenslutning af brancheforeninger, styrelser og andre, der har en interesse i at forebygge og nedbringe kriminalitet i Danmark.

Rådet har til formål at at fremme trygheden i samfundet ved at forebygge og oplyse om kriminalitet. Det er derfor en af DKRs væsentligste opgaver at bidrage til debatten med fakta og viden og formidle rådgivning til forskellige målgrupper.

I perioden 2018-2028 har DKR blandt andet sat sig for at reducere antallet af unge, der modtager en dom med 63%. Derfor har de skabt kampagnen “Noahs svære valg”, som skal sætte fokus på og oplyse om ulovlig deling af billeder.

Grundlagt
1971
Medlemmer
10
Udvalg
4

Offentlig institution

Industri

Målsætning

Oplyse unge om ulovlig billeddeling

Splittest af platforme

Få maksimal performance både organisk og via annoncering

Best practise TikTok strategi

Få maksimal performance både organisk og via annoncering

Iternum hjalp med:

Forretningsmodel

Awareness

Service

Sociale Medier, Strategi

Teknologi

Facebook, Instagram, TikTok, Youtube

Mediesundhed for børn og unge er et negligeret område. Både privat og offentligt er der generelt mangel på indsigt i de alvorlige problemstillinger en mobiltelefon medbringer i børn og unges liv. Det illustreres på bedste vis i casen i DKRs kampagnefilm, og vi er derfor meget glade for, at kunne hjælpe til med at sprede det vigtige budskab.

Udfordring

Det er ulovligt at dele seksuelle og krænkende billeder eller videoer af andre uden deres samtykke. Og selvom det er langt fra normen at dele seksuelle billeder uden samtykke, så viser undersøgelser, at en stor del unge har haft billeddeling inde på livet – enten fordi de selv har modtaget, delt eller fået delt billeder uden samtykke – eller fordi de kender nogle, der har.

Denne tendens vil Det Kriminalpræventive Råd gøre op med med kampagnen “Noahs svære valg”. Kampagnen består af en kortfilm, hvor teenageren Noah til en fest opdager, at hans ven deler et nøgenbillede af hans veninde, og Noah ender nu i et dilemma om, hvorvidt han skal sige det til veninden eller dække over sin ven.

Kortfilmen er skrevet af unge til unge og har til formål at informere unge om konsekvensen ved ulovlig billeddeling. DKR kom til Iternum Digital for at få filmen og dens budskab ud til så mange unge som muligt på kort tid og for et så lille budget som muligt.

Se videoen her.

Læs mere

Løsning

I fællesskab med DKR blev vi enige om at lave en splittest på tværs af YouTube, TikTok og Facebook/Instagram i en uge for at finde det bedste medie til formålet målt på eksponeringer/rækkevidde og CPM priser.

Resultatet af testen var tydelig. TikTok outperformede de andre medier med længder. For et meget lille budget fik vi på kort tid et kæmpe reach og også engagementet fra den målrettede målgruppe var ganske overvældende.

Derfor allokerede vi resten af ressourcerne til TikTok og fokuserede indsatsen på en ny strategi for eksekveringen på platformen. Vi fik videoen klippet om i flere længder og versioner, hvor budskabet blev præsenteret på forskellige måder, hvilket gav kampagnen nyt liv. Selvom DKR var helt nye på mediet fik videoerne hurtigt luft under vingerne nåede imponerende langt ud alene ved hjælp af organisk reach.

Læs mere

Resultat

Hos Iternum er glade og beærede over at være en del af en så vigtig landsdækkende kampagne, der skal gøre den yngre generation opmærksom på konsekvenserne af ulovlig billeddeling.

Og vi er stolte over de resultater, som kampagnen har opnået som en af de største danske offentlige kampagner på TikTok.

På blot en måned nåede kampagnen 1,8 mio visninger, hvoraf over 112 tusinde brugere så videoen helt til ende.

Engagementet på platformen taler også sit eget sprog med hele 462 delinger og 12,8 tusind likes i løbet af den første måned.

Læs mere
Visninger
0.2 mio
100% Afspilninger
10 t
Likes
10 t
Delinger
100

Fra idé til succeshistorie

Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter

Nordisk samarbejde skaber smukke resultater

ComfortClick giver velvære og skønhed til verdens forbrugere med øget performance på Google Ads på tværs af ni domæner

Boost af B2B kundeemner

BrandFactory maksimerer trafikken med digital marketingsstrategi på tværs af Google Ads og SEO i tre forskellige lande

TRESS klatrer højest på Google

Nordens førende udbyder i sportsudstyr implementerer marketing strategi, som vinder i den digitale verden inden for B2B og B2C.

Ny strategi giver vind i sejlene

Watski opnår success over alle forventninger med nordisk Google Ads strategi

Hardware butik satser på omnichannel

Amager Isenkram skraber digitale kanaler til sig og fordobler deres online indtægter

Flere gæster i bassinet

Danmarks Nationale Akvarie skaffer flere besøgende med en Google Ads strategi, der virker både over og under overfladen

Granulær struktur giver bid på krogen

Cabom rammer plet med implementeringen af en skudsikker digital marketing strategi på Google Ads

Fløj ind på en sikker 1. plads i Googles SERP

Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,

P20 lever ikke i skyggen

RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er

Gaming på højt niveau

Shark Gaming spiller sig ind i Norden med vindende strategi på Google Ads, SEO og SoMe

Ny digital platform til skibsrensning med militær præcision

NAVADAN Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden. For at et tank-

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.