Granulær struktur giver bid på krogen

Cabom rammer plet med implementeringen af en skudsikker digital marketing strategi på Google Ads

Cabom

Siden 2018 har vi har fornøjelsen af at samarbejde med Cabom.se om deres digitale marketing strategi. Cabom.se er en svensk webshop med et bredt sortiment med alt fra udstyr til jagt, skydning og luftpistoler samt produkter til sport og fritid.

Cabom har mere end 5000 produkter i deres varekatalog, og særligt inden for luftpistoler har de Sveriges største udvalg. Udover webshoppen har Cabom også en fysisk butik beliggende i Borås.

Butikker
1
Produkter
+ 1000
Grundlagt
2009

Sport & Fritid

Industri

Målsætning

Skabe digital vækst

Opbygge Google Ads konto med granulær struktur

Optimere data, søgeord og budmodel ud fra ny struktur

Udforme remarketing strategi på tværs af Google og Sociale Medier

Målrette annoncer til kunder, der allerede har besøgt hjemmesiden

Iternum hjalp med:

Forretningsmodel

ROAS

Service

Google Ads, Remarketing, Sociale Medier

Teknologi

Google MarTech Stack

Det er spændende at se, at vores Google annoncer har haft så stor succes. Vi sætter pris på de månedlige præsentationsmøder og dashboardet fra Google Data Studio, som Iternum Digital har lavet, hvor vi let kan få adgang til og overblik over effektiviteten og ROAS for vores Google Ads

Udfordring

Da vi indledte vores samarbejde med Cabom, havde de ikke nogen digital marketing strategi og benyttede sig slet ikke af reklamer på Google. Cabom manglede en partner, som kunne vise dem vejen og hjælpe dem med at skabe digital vækst.

I dag styres Caboms Google annoncer af Iternum Digital, hvilket har medført meget gode resultater.

Læs mere

Løsning

Med Cabom startede vi helt fra bunden med den digitale marketing strategi og deres Google Ads annoncering. At bygge en Google Ads konto fra bunden med en granulær struktur betyder meget arbejde.

Lad os fortælle dig mere om, hvad en granulær struktur er, og hvordan vi har bygget den op for Cabom.se.

Hos Iternum Digital anvender vi en granulær struktur til at bygge vores kunders Google Ads konti. Vi har oplevet, at mange af vores kunder ikke har haft den rigtige struktur, før vi er startet op med dem. Dette har medført manglende kontrol, dyre kliks og få konverteringer.

Vi vil altid sikre, at vores kunder får en granulær struktur på plads, hvilket betyder, at vi nogle gange skal genopbygge kontoen eller starte fra bunden, som vi gjorde med Cabom.

En granulær struktur betyder, at vi bruger ét søgeord pr. annoncegruppe pr. matchtype. Dette kræver en del arbejde – men giver os muligheden for at justere budene på søgeordsniveau. Med andre ord implementerer vi en budmodel, der giver os kontrol over ydeevnen på en bedre måde, hvilket giver vores kunder det bedst mulige afkast af deres annonceudgifter (ROAS). Da Cabom har et bredt sortiment, har vi brugt over 1200 søgeord til at opbygge kontoen.

Med en granulær struktur sikrer vi, at det specifikke søgeord er i annoncen, så den bliver så konkret som mulig. Som du kan forestille dig, er det mange annoncer, der skal produceres med denne struktur.

Den granulære struktur skal også implementeres for shopping annoncer, hvilket betyder, at der skal være en produktgruppe pr. produkt pr. matchtype. Cabom har over 5000 produkter, der har brug for deres egen produktgruppe. Med denne struktur har vi en budmodel, hvor vi kan byde på omkostning i forhold til omsætningen på et produktniveau, hvilket sikrer, at vi bedre kan opfylde et givet ROAS-mål.

Udover Google Ads annoncering har vi også hjulpet Cabom med at implementere remarketing. Remarketing betyder, at vi kan målrette annoncer til kunder, der allerede har besøgt hjemmesiden eller lavet et køb på den. Disse kunder er oftest potentielle købere, som vil være tilbøjelige til at lave konverteringer på hjemmesiden, da de allerede har været i kontakt med brandet og dets produkter før, og dermed vist en interesse for det.

Læs mere

Resultat

Da vi begyndte at opbygge Google Ads kontoen for Cabom, kom vi til enighed om et ROAS-mål på 10, hvilket betyder at for hver svensk krone, der bliver brugt i annonceudgifter, får Cabom 10 svenske kroner tilbage pr. gennemsnitssalg.

ROAS-målet hjælper os med at optimere data og søgeord til vores kunder og er det mål, som vi skal imødekomme i vores arbejde – det fungerer som en målsætning for vores arbejde.

For Cabom har vi formået at overgå målet og i stedet holde et gennemsnit på 17 i ROAS i løbet af de første 6 måneder, vi har drevet deres Google Ads platform.

Google Ads har vist sig at være en vellykket kanal for os, da vores ROAS er steget meget, fra da vi startede – og har bevaret sine gode tal gennem hele vores samarbejde. Vi har været meget glade for, at Iternum Digital startede en dialog med os baseret på vores forretningsmodel, og hvordan vi kunne tjene penge på den digitale marketing strategi, vi har valgt at implementere på Google Ads platformen. ”.

Læs mere
ROAS
+ 1

Gaming på højt niveau

Shark Gaming spiller sig ind i Norden med vindende strategi på Google Ads, SEO og SoMe

P20 lever ikke i skyggen

RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er

Nordisk samarbejde skaber smukke resultater

ComfortClick giver velvære og skønhed til verdens forbrugere med øget performance på Google Ads på tværs af ni domæner

Flere gæster i bassinet

Danmarks Nationale Akvarie skaffer flere besøgende med en Google Ads strategi, der virker både over og under overfladen

Fra idé til succeshistorie

Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter

Ny digital platform til skibsrensning med militær præcision

NAVADAN Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden. For at et tank-

Hardware butik satser på omnichannel

Amager Isenkram skraber digitale kanaler til sig og fordobler deres online indtægter

Ny strategi giver vind i sejlene

Watski opnår success over alle forventninger med nordisk Google Ads strategi

TRESS klatrer højest på Google

Nordens førende udbyder i sportsudstyr implementerer marketing strategi, som vinder i den digitale verden inden for B2B og B2C.

Fløj ind på en sikker 1. plads i Googles SERP

Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,

Boost af B2B kundeemner

BrandFactory maksimerer trafikken med digital marketingsstrategi på tværs af Google Ads og SEO i tre forskellige lande

DKR laver kampagne mod ulovlig billeddeling

Viral TikTok-kampagne med 1,8 mio. visninger på kun en måned, skal få unge til at stoppe med at dele krænkende billeder.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.