Navandan kåret som det stærkeste brand inden for sit felt efter implementeringen af en ny digital platform og visuel identitet
Navadan er en dansk virksomhed, der ved hjælp af udstyr, rensemidler og vejledning holder skibene i gang i hele verden.
For at et tank- eller tørlastskib overhovedet kan få lov til at laste næste last, skal det renses og herefter godkendes. Og hvis skibet, grundet manglende eller forsinket rensning, ender med en ekstra liggedag i havnen, kan det blive en dyr affære.
Derfor er Navadans mål verden over at levere teknisk udstyr, rensemidler og vigtigst af alt at rådgive om effektiv rensning inden næste last, således at skibet er sikret den mindst risikable og mest profitable proces inden skibet sejler fra havn.
CEO og ejer Peter Krogh beskriver Navadan som en virksomhed med overskriften “Partnerskab og troværdighed”.
Øge brandkendskabet og blive en global leder inden for sit felt
En ny hjemmeside og visuel identitet, der afspejler deres rådgivning og ekspertise samt deres fokus på tryghed og partnerskab
En ny digital løsning til at skaffe leads og bearbejde dem frem mod et salg
Iternum hjalp med:
Growth-driven Design
Branding, Inbound Marketing, Logo, Visuel Identitet, Webdesign, Webløsning, Wedesign
Umbraco CMS
Navadan har ikke en salgsafdeling, for som de selv siger: ”Vi sælger ikke – vi leverer løsninger”. I samråd med kunden og besætningen ombord leverer de produkter og udstyr, der samlet set giver kunden den bedste løsning.
Navadan havde brug for en ny hjemmeside, der signalerede, at de er en virksomhed, der leverer essentielle løsninger for shippingindustrien, og at det ikke kun handler om salg af kemikalier, men også udstyr og rådgivning. Derfor henvendte de sig til os for at få en webløsning, der i højere grad kunne skaffe leads og bearbejde dem frem mod et salg. Det nye website skulle i særdeleshed vise, at det er deres rådgivning og ekspertise, der gør dem unikke, og at de har fokus på tryghed og partnerskab.
If forlængelse af hjemmesiden har vi også hjulpet Navadan med udformningen af en ny visuel identitet, billedstil og et nyt logo mere i tråd med deres DNA, samt en samlet kommunikations platform og messestrategi.
Hjemmeside
Som eksperter i Growth Driven Design metoden, mente vi, at netop denne agile tilgang til opbygning af hjemmesider og dataindsamling passede perfekt ind i deres ønske om at skaffe og bearbejde leads. Det var de heldigvis enige i – og vi gik herefter i gang med den indledende fase, der skulle sikre fremdrift for deres forretning.
For at skabe det bedste fundament for Navadans nye hjemmeside, identificerede vi deres vigtigste Buyer Personas, og kortlagde deres brugerrejser. Det skabte grundlag for hjemmesidens sidestruktur, som vi visualiserede med wireframes.
Valget af CMS til hjemmesiden faldt på Umbraco, som vi herefter koblede sammen med Marketing Automation-platformen, SharpSpring, der fremadrettet skal have en fremtrædende funktion i leadgenerering og -nurturing.
Logo
Det unikke ved Navadans tilgang er, at det er skibets egen besætning der bliver udstyret, instrueret og sat i stand til at foretage rensningen og klargørelsen til den nye last, frem for et eksternt hold af specialister. De bliver derved de maritime helte, som redder situationen og muliggør det hurtige last-skifte, ved hurtigt og effektivt at rengøre skibet med specialdesignet udstyr.
Det udstyr som lander på dækket kommer i praktiske trækasser med Navadans logo på. Ved vores første besøg hos Navadan bemærkede vi, at i modsætning til det logo Navadan ellers brugte, var dette logo ændret til at være en stencil (logo med form som udskåret skabelon), for at kunne males på kasserne. Det gav associationer til noget militært udstyr, hvilket er fint i tråd med tanken om, at besætningen bliver set på som helte, som med militær præcision redder situationen.
Stencilversionen af logoet på emballagen oplevede vi som værende mere i tråd med Navadans DNA end den version, der ellers blev anvendt, men det kunne dog gøres endnu bedre. Vi foreslog derfor at designe et logo med en udformning, så den samme version of det kan bruges på både kasser, udstyr og til markedsføring generelt. Det nye logo præges af brede flader, der kan give en fornemmelse af de lange bevægelser, som skibets crew foretager, når de rengør med Navadans udstyr – det minder om lange strøg med en malerrulle i lidt skiftende vinkler.
Billedstil
Til billedsiden er vi visuelt hjulpet af, at arbejdet foregår på de store oceaner ombord på kæmpemæssige skibe med arbejdere af mange nationaliteter i aktion. Arbejdets karakter fik os også til at tænke på actionfilm, som f.eks. filmen ’The Expendables’, hvor billedsiden har høj kontrast og masser af drama. Den kasse med specialudstyr, som lander på dækket, sætter med ét slag crewet om bord i stand til at optræde som en slags SWAT-team, som straks går i gang med at få skibet gjort klar til den nye last. Udstyret er udviklet med stor kærlighed til netop disse mennesker.
Det er ingeniørmæssigt forfinet til en enkelthed, som gør det intuitivt at anvende. Taler besætningen ikke et af de 6 sprog i de medfølgende manualer, kan det hele nemt afkodes vha piktogrammer. Målet er, at disse heltetrygt og med selvsikkerheden i top kan kaste sig ud i denne specialoperation.
Navadans farver var oprindelig blå og lys blågrøn. Dette har vi har udskiftet til en kraftig varm rød farve, som også i den maritime verden indikerer, at noget er rednings- eller sikkerhedsudstyr. Igen ikke en helt skæv association i forhold til det Navadan bidrager med.
Digital messestrategi
Som led i vores samarbejde er vi stadig i gang med at udvikle en kommunikationsplan, samt flere kampagner. Senest har vi udviklet deres digitale messestrategi i forbindelse med deres deltagelse i Danish Maritime Fair 2022. Her har det været Navadans overordnede mål at styrke forbindelsen mellem deres fysiske tilstedeværelse på selve messen og deres digitale tilstedeværelse før, under og efter messen.
Derfor har vi arbejdet med følgende elementer i forbindelse med messen:
Navadan blev i 2023 opkøbt af Wilh. Wilhelmsen ASA, som er Norges svar på Maersk. Opkøbet var en del af en strategi om at styrke Wilhelmsen Ships Service. Opkøbet skete samtidig med købet af Norske Stromme. Valget faldt på Navadan, som fremtidigt produktbrand efter man havde udført en markedsanalyse, hvor man undersøgte målgruppens oplevelse af de globale aktører inden for Cargo hold and tank cleaning. Undersøgelsen kårede Navadan som det stærkeste brand på bl.a. netop de parametre, som vi havde haft fokus på i vores brand arbejde.
RIEMANN P20 Riemann P20 er en serie af solbeskyttelsesprodukter, der er kendt for deres høje effektivitet og langvarige kvalitetsbeskyttelse mod solens skadelige stråler, og er
Flyhjælp Flyhjælp er en international virksomhed, som opererer i hele Norden (Danmark, Sverige, Norge og Finland) samt England, og er en del af moderselskabet, Flightright,
Royal Gravering Royal Gravering er en førende leverandør af graveringstjenester med fokus på at skabe personlige og mindeværdige produkter til deres kunder. Deres sortiment omfatter
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47