I efteråret 2020 udrullede LinkedIn Stories for privatpersoner, og efterfølgende har LinkedIn også gjort det muligt for virksomhedssider at poste Stories. Hvis du er i tvivl om, hvordan Stories på LinkedIn kan skabe værdi for din virksomhed, så læs med her!
I efteråret 2020 udrullede LinkedIn Stories for privatpersoner, og efterfølgende har LinkedIn også gjort det muligt for virksomhedssider at poste Stories. Hvis du er i tvivl om, hvordan Stories på LinkedIn kan skabe værdi for din virksomhed, så læs med her!
Everyone knows about Instagram Stories and Facebook Stories. Vi kender alle sammen Instagram Stories og Facebook Stories. Stories har vist at have en enorm positiv effekt på både kendskab og konverteringer, og det er sandsynligvis derfor, at har LinkedIn har udrullet samme format til virksomhedssider.
Men LinkedIn agerer inden for et mere professionelt miljø, og på den måde vil Stories-formatet på LinkedIn naturligt komme til at have en anden klang end Stories på Instagram og Facebook. Stories handler om at præsentere indhold på en let, sjov og underholdende måde, så hvordan vil Stories passe ind i en professionel forretningssammenhæng?
Brug afstemninger, swipe-up, quizzes, spørgsmål og mentions til at drive engagement fra seerne.
Det specielle ved Stories er, at de gør det muligt at gøre seerne en del af historien. Fasthold seerne så vidt som muligt ved at få dem til at interagere gennem en afstemning, quiz eller spørgsmål – på den måde får du også en masse information om virksomhedens målgruppe, som vil kunne bruges fremadrettet.
Formatet giver rig mulighed for at fortælle om din virksomhed i en fuldskærms-oplevelse, som samtidig skal være overskuelig og nem for seeren at indtage.
Stories har et 9:16 format, og det bør udnyttes for at skabe større kendskab til din virksomhed Det betyder ikke, at en Story skal klistres til med klistermærker og tekst (hvem ved, måske virker det for nogle?), men tænk over, hvordan du udnytter pladsen bedst og mest effektivt.
Brug derfor Stories til at informere din målgruppe om nye trends, lanceringer, events og jobopslag.
Folk er i høj grad på LinkedIn for at lære mere om deres industri. Selvom nogle nyheder kræver lange opslag i feedet, kan Stories bruges til at formidle nyheden i et kort-og-godt format som vækker interesse gennem et flot, visuelt billede eller video. Husk at tilføje swipe-ups, så seerne nemt kan læse mere hvis de lyster!
Fortæl historier og film daglige vlogs, som er med til at underbygge din virksomheds identitet og personlighed.
Mennesker er nysgerrige af natur. Vi vil gerne være med “hvor det sker”, og det er her, at Stories spiller ind. Specielt video er god til at inddrage seerne, og det behøver ikke at være professionelt filmet. Ofte foretrækkes det faktisk, at videoer til Stories filmes mere autentisk og mindre opstillet.
Det kan gøres ved brug af for eksempel klistermærker, tekst og lyd på dine Stories
Tilføj forskellige kreative elementer, som er med til at understrege budskabet i din Story, og som samtidig fortæller noget om din virksomheds personlighed.
Selvom LinkedIn er en platform der appellerer til professionalisme og thought leadership, giver Stories virksomheder mulighed for at byde deres følgere inden for og følge med på en mere autentisk og mindre poleret måde
LinkedIn Stories has the potential to become an integral part of companies’ marketing strategy and companies that dare to experiment with the new Stories feature, may gain a head start.
Ring gerne, så vi kan tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig.
Del på sociale medier
14. apr, 2023
11. jan, 2022
19. maj, 2021
06. apr, 2021
25. feb, 2021
12. feb, 2021
09. feb, 2021
22. jan, 2021
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47