Med TikTok SPC kan du få bedre resultater med din TikTok annoncering for e-commerce og app downloads. Men hvad er TikTok Smart Performance Campaigns egentlig, og hvordan opretter man sådan en kampagne?
Med TikTok SPC kan du få bedre resultater med din TikTok annoncering for e-commerce og app downloads. Men hvad er TikTok Smart Performance Campaigns egentlig, og hvordan opretter man sådan en kampagne?
Den 10. marts lancerede TikTok deres egen end-to-end automatiske kampagneværktøj, Smart Performance Campaigns. Kampagnetypen minder på mange om Metas nye Advantage+ Shopping kampagner og Googles Performance Max kampagner, hvor brugen af machine learning overtager en stor del af det manuelle arbejde, som fx opsætning af målgrupper og A/B splittest.
TikTok beskriver selv SPC således:
“Smart Performance Campaign is a new end-to-end automation campaign solution to maximize your delivery outcomes with less manual input required from your side. Our system produces multiple creatives and bids for auctions leading to stronger performance for your campaigns (…).”
Denne nyhed kommer blot kort tid efter, at Meta har udrullet deres Advantage+ Shopping-kampagner ud til de fleste annoncører, selvom der stadig er nogle, der mangler muligheden. TikTok viser sig derfor igen som en seriøs og attraktiv annonceplatform, der tilbyder mange af de samme funktioner som Meta og er med på beatet.
Automatic målretning: SPC bruger machine learning til at identificere potentielle kunder og ramme dem med det kreativ, som har størst sandsynlig for at konvertere brugeren.
Optimering af kreativer: Ved hjælp af TikToks eget videoværktøj produceres der automatisk forskellige udgaver af dine kreativer. I gennemsnit giver dette SPC-kampagnerne 37% mindre “ad shelf time extension” sammenlignet med almindelige kampagner.
Forbedret effektivitet: Overlad mere af kampagneopsætning og målgruppedefinition til TikTok selv, samtidig med at best practice implementers. Det giver dig mere tid til at fokusere på udvikling af kreativerne og understøtter derved TikToks kernebudskab til deres annoncører: “Don’t Make Ads. Make TikToks.”
Boost performance: Smart Performance Campaigns performer i 80% af tilfældene bedre end traditionelle kampagner med identiske optimeringsmål ifølge TikTok selv.
I en konkret case fra TikTok med transportappen Bolt gav SPC 27% lavere CPA og generede 40% flere købshændelser i en 14-dages A/B splittest.
Inde på TikTok Ads Manager kan du aktivere SPC under en konveteringskampagne. Herefter skal du vælge sprog, lokation samt vælge om du vil eskludere brugere under 18 år eller brugerdefinerede målgrupper, såsom tidligere kunder.
Ring gerne, så kan vi tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe dig med den rette strategi og eksekvering.
Del på sociale medier
11. jan, 2022
19. maj, 2021
06. apr, 2021
25. feb, 2021
12. feb, 2021
09. feb, 2021
22. jan, 2021
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47