Hvad er Facebook Pixel?

I dette indlæg kan du blive klogere på, hvad en Facebook Pixel er, hvorfor du skal have den samt hvordan du opretter den.

iternum digital

FACEBOOK

Mange kender også Facebook Pixlen som en Facebook Remarketing Pixel, fordi den indsamler alt den data, som du skal bruge for at føre din remarketing på Facebook. Pixlen er nemlig et af de analyseværktøjer, som du kan bruge i din marketing – du kan bruge den til at måle din annoncering og forstå de handlinger, som målgruppen foretager på din hjemmeside.

Længere nede i indlægget finder du en guide til at oprette og installere en pixel.

Hvorfor skal jeg have en Facebook Pixel?

Du skal have en Facebook Pixel, så du kan indsamle data til din annoncering og mål på dens effektivitet. Først og fremmest skal du bruge din data fra pixlen til at sikre, at annoncerne bliver vist til de rigtige personer i din målgruppe. Du kan både bruge dataen til at finde nye kunder, men også målrette folk, der har besøgt en bestemt side eller udført en handling på din webshop. Du kan blandt andet bruge dataen til at køre retargeting.

Brug din data fra Facebook pixlen til at måle effektiviteten og dine resultater. Med sporing gennem pixlen kan du få adgang til at se, hvor mange der har foretaget konverteringer, udfyldt formularer på din webshop, set på specifikke produkter og meget mere.

Sådan fungerer en Facebook Pixel

Når du har opsat en pixel på din hjemmeside vil pixlen blive ‘fyret’, når en person foretager en handling, som du har valgt at spore på. Nogle af de mest almindelige handlinger vil være sporing af, hvilke sider folk besøger, om et produkt bliver tilføjet til kurven, påbegyndt betaling og køb. Når pixlen har registreret en handling, så vil du kunne se dette i din Facebook Business Manager under Hændelsesadministratoren. Denne data kan du blandt andet bruge, når du opretter nye annoncer.
Brug din data fra Facebook pixlen til at måle effektiviteten og dine resultater. Med sporing gennem pixlen kan du få adgang til at se, hvor mange der har foretaget konverteringer, udfyldt formularer på din webshop, set på specifikke produkter og meget mere.

Opret og installer en Facebook Pixel til din virksomhed

Grundlæggende skal du have en hjemmeside og adgang til sidens kodning/CMS, så pixlen kan implementeres og en Facebook Business Manager, da pixlen oprettes her.

Step 1: Opret pixlen i Facebook Business Manager

Step 2: Implementer din pixel på din hjemmeside

Nu er din pixel oprettet, og du er klar til at implementere den på selve hjemmesiden. Dette kan gøres på forskellige måder. Herunder gennemgår vi tre muligheder: tilføj koden manuelt til hjemmesiden, brug en integrationspartner eller vejledning via e-mail.

1. Tilføj koden manuelt til hjemmesiden

Nu skal nu til din egen hjemmeside.

2. Brug en integrationspartner

Facebook har mange forskellige integrationspartnere, som gør det nemt for dig at implementere din pixel.

iternum digital

INTEGRATIONSPARTNERE

Facebook har gennem tiden oprettet et samarbejde med mange forskellige virksomheder, så du lettere kan implementere og arbejde med de nødvendige værktøjer. Partnerintegrationerne tilbyder blandt andet en lettere integration af netop Facebook Pixel, men også apphændelser og API for offline konverteringer. Med en partnerintegration er det ikke nødvendigt at ændre i koden på din hjemmeside. Der findes blandt andet partnerintegrationer med Shopify, Magento og WooCommerce samt WordPress.

3. Vejledning gennem e-mail

Hvis du har en udvikler tilknyttet din hjemmeside, kan du gennem Facebook Business Manageren tilsende en guide til udvikleren i forlængelse af opsætningen.

Når du har opsat din pixel gennem en af de tre ovenstående muligheder, så husk at tjekke, at din pixel er opsat korrekt og sporer dine hændelser.

Hændelseskoder til sporing

Når du har indsat stampixlen på din hjemmeside kan du tilføje specifikke hændelser. Hændelseskoderne sporer på forskellige ting såsom PageView, AddToCart og Purchase, som nogle af de mest almindelige. På denne måde kan du indsamle mere specifik data på din hjemmeside, som er vigtig for dig, når du bruge denne i din markedsføring. Du kan gøre dette ved at implementere koden manuelt i kodningen eller gennem partnerintegrationer.

Du kan implementere mange forskellige koder på din hjemmeside. Hvis du eksempelvis gerne vil vide, når en person tilføjer en vare til indkøbskurven, kan du bruge hændelsen AddToCart. Koden ser ud som følger: fbq(‘track’, ‘AddToCart’).

Hændelseskoden AddToCart med parametrene content_ids og content_type for den specifikke vare ser således ud: fbq(‘track’, ‘AddToCart’, {content_ids: [‘1234′,’1853′,’9386’], content_type: ‘product’});. Hændelserne skal indeholde disse særlige parametre, så man kan matche varer på hjemmesiden med varer i dit produktkatalog.

iOS 14 og verificering af domæne

I forlængelse af Apples iOS 14 opdatering skal du i Facebooks Business Manager verificere dit domæne og lave en prioriteringsliste over dine hændelseskoder (events). Du kan læse mere om, hvordan du verificerer dit domæne og rangerer events i vores blogindlæg om netop samme – læs blogindlægget her.

VIL DU HAVE MERE UD AF DIN FACEBOOK TILSTEDEVÆRELSE? RING GERNE, SÅ KAN VI TAGE EN SNAK OM, HVORDAN VI KAN HJÆLPE DIG.


RING NU


SKRIV NU


Facebook-f


Linkedin


Instagram

digitalt marketing bureau

Relaterede indlæg

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.