Udnyt kraften i Instagrams visuelle univers til at skabe forbindelse til dit publikum i øjenhøjde og skabe overbevisende, målrettede annoncer, der fremmer engagement og inspirerer til handling.
Instagram er et mobilbaseret social medie, hvor interaktionen hovedsageligt er centreret omkring delingen af billeder og videoer. For virksomheder, der har mulighed for at skabe et spændende visuelt univers, er denne kanal oplagt i forhold til at kunne interagere og være i øjenhøjde med jeres kunder og potentielle kunder. I 2020 lå antallet at Instagrams brugere globalt omkring 1 milliard, hvorfor der er stor sandsynlighed for at jeres målgruppe også er at på mediet.
Instagram har mange muligheder - både hvad angår organisk og betalt. Da Instagram er det næstmeste anvendte sociale medie, har I som virksomhed mulighed for at ramme jeres målgruppe med henblik på enten at skabe et behov eller imødekomme et behov.
- Jacob Gehrt, Head of Social
With just above 1 billion users on Instagram, there is a high probability that your target audience are on the medium. In Denmark, Instagram is used daily by 30% of the population. However, the primary target audience is mainly around 35 years old or younger. Instagram is also slightly more popular among women than men. But as with Facebook, the older generation are starting to use the medium and the distribution between women and men is becoming more even. The medium is primarily used to find inspiration, making it highly attractive for companies to be among the many postings and stories.
Instagram er ejet af Facebook og er en del af Facebooks annonceringsplatform. Derfor bliver de to også ofte kædet sammen. Men der er også klare differencer mellem de to platforme. Eksempelvis er Instagram modsat Facebook designet specifikt til mobilbrug. Derudover er mediet i højere grad visuelt præget og er bygget op omkring billeder og videoer frem for tekst. Brugerne på Instagram oplever gerne færre forstyrrende elementer i nyhedsstrømmen fra blandt andet begivenheder, hvad andre liker og kommentere, markedsplads samt diverse grupper. Instagrams nyhedsfeed er derfor i modsætningen til Facebooks en mere overskuelig inspirationskilde med visuelle historier.
Ønsker du at komme godt i gang med Instagram eller forbedre din allerede eksisterende tilstedeværelse, kan vi hos Iternum Digital hjælpe dig med at udforme den helt rette Instagram strategi og opsætte skræddersyede annoncer, som vil tiltrække relevante målgrupper for jeres virksomhed, brand, produkter og tjenester med de helt rigtige copywritings og kreativer.
Er du interesseret i at se, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at vokse digitalt? Send os dine informationer, så kontakter vi dig for en uforpligtende samtale.
Hvad kan vi hjælpe dig med?
Et professionelt digitalt marketingbureau, der leverer tjenester inden for optimering af digitale marketingkanaler.
Iternum ApS
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
CVR: 36 99 01 47